خانه > معرفی ابزار, اینترنت > چگونه از وب تند‌خوانی بیاموزیم‌!

چگونه از وب تند‌خوانی بیاموزیم‌!


ویکی پدیا می‌گوید‌:

تصور عموم بر این است که هرچه آهسته‌تر و کندتر مطالعه شود، اندوختهٔ ذهنی افزایش خواهد یافت، حال آنکه بر پایهٔ دیدگاه پژوهشگران خلاف این امر صادق است. به باور آنان در حالی که میزان اندوختهٔ ذهنی مطالعه‌کنندهٔ معمولی تنها ۳۵٪ است، این حالت برای تندخوان حداقل ۵۳٪ خواهد بود.

خوب به نظر خوب می‌آد که با یه همچین قابلیت دریافتی آدم زحمت رسیدن به این سرعت رو به خودش بده‌! این از طرفی برای خودم اثبات شدست‌. چون از اون‌جایی که با سرعت زیاد زیرنویس فیلم‌ها رو می‌خونم‌، می‌بینم که خیلی از دیالوگ‌ها تا مدت زیادی یادم می‌مونه‌. بعضی مواقع حتی این احساس بهم دست می‌ده که من این دیالوگ رو دوبله شنیدم‌! قبلا دکتر مجیدی در این مطلب نرم‌افزاری رو به این منظور معرفی کرده بود‌. ولی این نرم افزار خودش یه کاستی داشت‌، حداقل برای من‌! اون هم این که ۸۰ درصد متن‌هایی که پشت کامپیوتر مطالعه می‌کنم‌، تحت وب بودن‌! و هی باید زحمت کپی پیستش رو به داخل نرم‌افزار تقبل می‌کردم -می‌دونی یعنی چه فشاری رو تحمل می‌کردم‌؟-!‌
خوب این مشکل رو سایت Spreeder با تحت وب کردن یک نرم‌افزار خیلی خوب حل کرده‌! و همچنین با قرار دادن یک بوکمارکلت خیلی عالی تنها زحمتی که نیاز شده بکشم اینه که متن رو مارک کنم و روی بوکمارکلت کلیک کنم‌!

دسته‌ها:معرفی ابزار, اینترنت برچسب‌ها: ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

