خانه > اسلکور, حل مشکل > مساله‌: اسکایپ در اسلکور 64 بیتی

مساله‌: اسکایپ در اسلکور 64 بیتی


خوب من اصلا هیچ استفاده‌ای از اسکایپ نداشتم تا الان‌. ولی چند روز پیش قرار شد راجع به یک سری از مسایل کاری با یکی از دوستانم روی همین شیکه تبادل نظر کنیم‌. خوب من روی ویندوز اسکایپ داشتم‌. اما دلم می‌خواد وقتی مهاجرت کردم به لینوکس‌، برای این مساله یک راه حل داشته باشم‌. بستهٔ SlackBuild برای اسکایپ از اینجا در دسترسه‌. بعد از اجرا اسکایپ نصب شد ولی اجرا نشد‌. خوب حالا چه کار کنم‌؟ گفتم شاید مشکل از اینجا باشه که من نسخهٔ بسته‌ای که فایل SlackBuild نصب می‌کنه رو عوض کردم‌، ولی خوب با همون نسخهٔ پیش فرض هم کارم پیش نرفت‌! بعد از یک گوگل کوتاه‌! به این نتیجه رسیدم که از اونجایی که از قرار اسکایپ فعلا قابلیت کار روی لینوکس ۳۲ بیتی رو داره‌، پس کامپایل اون روی لینوکس من که ۶۴ بیتی بوده‌، ناقص انجام شده‌. سرچ بعدی به یک بسته رسید به اسم Multilib که از کار‌های استاد عزیزمان‌! Alien است. کار این بسته اینه که به کامپایلر‌های اسلکور لایه‌ای اضافه می‌کنه که این قابلیت رو داشته باشن که نرم‌افزار‌ها رو به صورت ۳۲ بیتی کامپایل و اجرا کنند‌. این‌جوری از قرار دیگه بهانه‌ای باقی نمیمونه که از ۶۴ بیتی‌ها استفاده نکنیم‌.

خوب حالا باید چه کار کنیم‌؟

توضیحات کامل راجع به این بسته رو می‌تونین از اینجا و اینجا پیدا کنید‌. برای فعال سازی این بسته در نسخهٔ 13.1 اسلکور اول با این دستور بسته رو دانلود کنید‌:

[bash]

lftp -c «open http: //slackware. com/~alien/multilib/ ; mirror 13.1»

[/bash]

وقتی دانلود تموم شد وارد پوشهٔ 13.1 دانلود شده بشید و تایپ کنید‌:

[bash]

upgradepkg –reinstall –install-new *. t؟ z

[/bash]

قشنگی دستور رو می‌بینید‌؟ با یک «*» خواسته که هر اسمی پشت پسوند txz یا tgz هست که صد البته حتما معنی «؟» را هم فهمیدین‌، تمام بسته‌های موجود رو نصب می‌کنه‌.
حالا کافیه برید داخل پوشهٔ slackware64-compat32 و با دستور‌:

[bash]

upgradepkg –install-new *-compat32/*. t؟ z

[/bash]

که دیگه زیبایی رو به حد اعلا رسونده‌! مابقی بسته‌ها رو نصب کنید‌.
پی‌نوشت‌ ۱‌: خوب نصب این بسته‌ها و کامپایل دوبارهٔ اسکایپ از قرار جواب داد و اسکایپ اجرا شد‌. جدا اسلکور داره من رو مدیون خودش می‌کنه‌. قشنگیش اینجاست که گیر‌های بی‌خودی نمی‌ده‌. و یا بی‌خودی کرش نمی‌کنه‌. حتی از قرار تعصب بی‌خودی هم نداره‌. البته یه سوتی هم در استفاده ازش دادم که در آینده بیشتر راجع بهش توضیح می‌دم‌.
پی‌نوشت ۲‌: خوب نصب کامل شد ولی به خاطر رقتار ددمناش شبکه‌، از قرار قادر به کانکت شدن نیست که خودش مساله دیگریست‌.

دسته‌ها:اسلکور, حل مشکل برچسب‌ها: , , ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

