خانه > وبلاگ‌نویسی, اینترنت > هاستینگ ایرانی‌, به چه قیمتی‌؟

هاستینگ ایرانی‌, به چه قیمتی‌؟


در مدت زمانی که قصد راه‌اندازی این وبلاگ را داشتم بسیار بسیار به دنبال هاستینگ مناسبی برای ثبتش گشتم‌. اما این جستجو‌ها آنقدر نا‌امید کننده بود که قصد تشریح بعضی مسائل را در این مطلب دارم‌.

قبل از شروع بحث به سه نکته‌ی کوتاه اشاره می‌کنم‌:

  1. فضا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مورد نیاز برای هاست شماست‌. بسته به نوع وبلاگ یا وب‌سایتتان به آن نیاز پیدا می‌کنید‌. اگر وبلاگ نویسی هستید که عموما برای دانلود در وبلاگ خود مطلب ندارید و یا حجم ابزار و یا عکس‌های وبلاگتان ممکن است در یک سال به صد مگ هم نرسد روی این مقوله زیاد توجه نکنید‌.
  2. پهنای باند یا همان قدر دانلود‌ها و آپلود‌هایی که از سرورتان در طول یک ماه انجام می‌شود‌. در این مورد به من اعتماد کنید اگر حتی یک وبلاگ‌نویسید ولی در کارتان حرفه‌ای هستید ممکن است در حد نرمال بازدید‌ها 5 گیگ‌هم برای یک‌ماهتان کفایت نکند‌, در نتیجه ممکن‌است روز‌های آخر ماه وبلاگتان از دسترس خارج شود‌.
  3. بانک اطلاعاتی که در واقع محل نگهداری مطالب آمار‌ها و خیلی دیگر از جداول اطلاعاتی که عموما سیستم‌های مدیریت محتوی به آن نیاز دارند هم بسیار مهم است‌.

عموما وقتی قصد خرید یک هاست به سرتان می‌زند دو انتخاب پیش رو دارید‌: اول اینکه از فروشندگان وطنی بخرید و سرتان حسابی کلاه برود (‌البته استثنا هم طبق معمول همه جا هست که در ادامه توضیح می‌دهم )‌‌. دو این که به هزینه‌ی تقریبا زیاد حول و هوش 100 هزار تومان از یکی از فروشندگان خارجی هاست تهیه کنید که ممکن است خیالتان را تا حدی راحت کند ولی دردسر‌های خودش را هم دارد‌. اول از همه به عکس زیر نگاهی بیاندازید‌:

این عکس براساس تعداد دامنه‌های ثبت شده به وسیله سرویس دهندگان توسط Web Hosting information تنظیم شده‌ (+). سری به چند سایت اول می‌زنم و قیمت‌های بخش هاستینگ بر پایه‌ی لینوکس را در پایین‌ترین حجم مقایسه می‌کنم‌.

  1. پارس دیتا که رسما قهرمان میدان است برای صد مگابایت فضا و یک گیگابایت‌ – به این مقدار توجه کنید : یک گیگابایت – پهنای باند سالانه 35000 تومان طلب می‌کند‌. بیست عدد ایمیل هم بهتان می‌دهد‌!
  2. ایران هاست هم همان خدمات قهرمان جدول را با 5000 توما ن قیمت بالاتر یعنی چهل هزار تومان سالانه ارائه می‌دهد‌.
  3. پرشین تولز که یکی از معروف‌ترین ارائه دهندگان در بین جماعت وبلاگ‌نویس است و خیلی از وبلاگ‌نویسانی که الان روی سرویس‌های خارجی می‌نویسند هم از اینجا شروع کرده‌اند جدیدا دو نوع خدمات دارد‌. نوع اول مثل همه هاست در خارج از ایران‌! است و دیگری در داخل که قیمتش سر به آسمان می‌کشد‌. برای هاست معمولی 100 مگ و با دو گیگ پهنای باند 40 هزار تومان می‌پردازید ولی برای هم‌تای وطنی‌اش با 200 مگ فضا و 4 گیگ پهنای باند 100 هزار تومان‌.
  4. پشتیبان شبکه که در واقع در لیست فوق حضور ندارد ولی یکی از قدیمی‌های این بازار است و برای کامل کردن عجایب این بازار لازم دانستم در این جمع حضور داشته باشد‌. این شرکت 250 مگ فضا را با سی گیگ پهنای باند به شما با قیمت 39 هزار تومان ارائه می‌دهد که در جای خود جالب توجه است‌. اما به شما حتی یک بانک اطلاعاتی نمی‌دهد‌! یعنی در واقع برای بدست آوردن این بانک اطلاعاتی باید 10 هزار تومان جداگانه بپردازید‌ – در واقع به ازای هر عدد ده هزار تومان‌! – .

خوب شاید تا اینجا معنای اصلی رغابت حس نشده‌. در شرکت‌هایی که به صورت بین‌المللی فعالند قضیه کاملا متفاوت است‌ :

  1. Host monster یکی از غول‌های واقعی این عرصه است و به غول خودش هم‌اکنون بیش از 750 هزار دامنه ثبت کرده است‌. تمامی امکانات هاستینگ را به صورت نا‌محدود به قیمتی در حدود 50 دلار سالانه ارائه می‌دهد‌.البته برای مدت محدود و در زمان عادی این قیمت به چیزی در حدود 85 دلار می‌رسد‌.
  2. Blue host هم که به دلیل پیشنهاد شدن از سوی وردپرس بین کاربران ایرانی معروف‌تر است همه‌ی امکانات را با قیمتی همانند رغیب قبلی‌اش ارائه می‌کند‌.
  3. Media Temple هاستینگ دیگری است که سه پلان متفاوت دارد‌. عمده‌ی تفاوت هم در کیفیت سرور میزبان و نحوه‌ی اشتراک سرور خلاصه می‌شود‌. در این سرویس شما می‌توانید 100 گیگابایت فضا را به همراه یک ترابایت پهنای باند به قیمت 240 دلار خریداری کنید‌.

تفاوت قیمت‌ها واقعا فاحش است‌. سرویس‌های وطنی عمدتا چشم به جیب مبارک دوخته‌اند تا کیفیت خدمات‌. اما هستند شرکت‌های وطنی‌ای که خدمات خوبی برای هموطنان ارائه می‌دهند‌. یکی از این شرکت‌ها مایا‌هاست است‌. این شرکت‌ هم همانند پرشین‌تولز خدمات را به دو دسته‌ی خارجی و وطنی تقسیم کزده که بررسی قیمت‌ها در اینجا هم خالی از لطف نیست‌. برای دویست مگ فضا و تمامی امکانات نامحدود شما فقط 15 هزار تومان در سال برای سرویس خارجی می‌‌پردازید‌. ولی در حالت وطنی باید برای 50 مگ فضا و ده گیگ پهنای باند 35 هزار تومان پیاده شوید‌!

حرف پایانی این است که برای خرید هاست گول زرق و برق شرکت‌های بزرگ و معروف را نخورید که تقریبا کیفیت هاست ایرانی در بیشتر این شرکت‌ها در یک حد است‌. آپ‌تایم بالای عمده‌ی این شرکت‌ها هم چنان قابل اعتماد نیست‌. بیشتر برای انتخاب سعی کنید به تجربه وبلاگ‌نویسان دیگر و جستجوی در گوگل روی آورید تا سرتان کمتر کلاه رود‌. در آینده بیشتر به این موضوع می‌پردازم‌.

برای‌تان مفید بود‌؟ اگر می‌خواهید باقی مطالب این وبلاگ را از دست ندهید کافیست فید این وبلاگ را از آدرس زیر دنبال کنید‌:

http://feeds.feedburner.com/Shahinism

  1. آوریل 4, 2010 در 5:59 ب.ظ.

    سلام بر شما.
    جا داره اول تشکر کنم بابت مقاله تون. اما چند تا انتقاد و نکته هست که خدمت تون عرض میکنم
    قبل از این موضوع من نه تو کار هاست هستم. نه چیز دیگر یک برنامه نویس وب هستم. اما اطلاعاتم در این ضمینه کافیه و پای دردل خیلی از سرویس دهندگان هاستینگ در ایران نشستم.

    دوست عزیز نکاتی که در زیر ذکر میکنم رو فقط کافیه در نظر بگیرید. تا ببینید چرا این شرکت های ایرانی سرویس های خودشون رو با این قیمت ارائه میکنند.

    1- مورد اول که از همه مهم تر هست. این هست که ما ایرانی هستیم. یعنی تحریم. اجازه خرید از بهترین دیتا سنتر های دنیا نداریم. حساب ارزی نداریم. حق استفاده از نرم افزار های مدیریت هاستینگ مثل سی پنل نداریم و نداریم های زیاد.

    آیا واقعا اطلاع دارید که این دوستان هر لحظه باید دلار رو با قیمت ها شناور خرید داری کننند؟؟
    آیا واقعا اطلاع دارید. که برای تهیه 500 دلار پی پال باید کلی تنشون بلرزه که این دلار های خریداری شده مشکلی ندارند.؟

    آیا میدونید. به یک باره دیتاسنتر سرور شما رو میبنده چون می فهمه ایرانی هستید. و هیچ بکاپی به شما نمیده؟ آیا میدونید. این شرکت ها برای هر سرور سرویس دهنده یک سرور بکاپ دارند؟ که هر روز بکاپ تهیه میشه؟!

    آیا تا حالا مدیریت سرور کردید. که یک باره بیاد شما رو هک کنند و کلی اکانت رو دی فیس کنند. چقدر باید با این اینترنت که ما در ایران داریم. شب و تا صبح کار کنند تا صدای مشتری ها در نیاد؟!

    دوست عزیز به نظر بنده این قیمت ها خیلی هم پائین هست. چون مدیریت سرور در صورتی که واقعا کیفیت مد نظرتون باشه. خیلی سخت هست.

    خیلی دلایل دیگری وجود داره

    اما مورد انتقادی من: این مطلب به نظر من فقط برای تبلیغات این فروشنده هاستینگ هست.

    این سایت یک تازه کاره دامین 2 ساله ثبت شده. و تعداد زیادی رو طبق آمار این سایت هاست نرکده.
    http://www.robtex.com/dns/mayahost.net.html#shared

    باید هم با این قیمت ها کار کنند تا مشتری داشته باشند. طبق این امار سایت سنگینی روی این سرویس دهنده هاست نشده. تا بدونه فشاری که اسکریپت های مثل ورودپرس ، موبل تایپ یا حملات دی دی داس چه بلایی سرش سرور میاره. امرا با این قیمت ها براشون صرف داشته باشه.

    • آوریل 4, 2010 در 6:49 ب.ظ.

      سلام صالح جان خیلی ممنون از نظر مفصلت‌.
      اول این رو بگم که منی‌ که وبلاگم هنوز تعداد مطالبش به انگشت‌های یک دست نمی‌رسه هیچ وقت نمی‌تونم تبلیغ کنم پس انتقادت رو بی‌مورد می‌دونم‌.
      در رابطه با باقی قضیه هم کاملا حرفت رو قبول دارم ولی یک نکته هست اون هم این‌که چرا مثلا یک سرویس هاستینگ همونطور که تو مطلب گفتم نباید برای مبلغ 40000 ختی یک دیتابیس در نظر بگیره‌. و یا سرویس دیگه‌ای 100 عدد ایمیل بده ولی یک دیتا‌بیس‌! خود همین هاستیمگ مایا هم من به خاطر این‌که تو کیفیتش شک داشتم به سمتش نرفتم‌.
      موضوع بحث من هم دقیقا یه جایی بینابین مطلبیه که خودت گفتی‌…
      باز هم از توجهت ممنونم‌…

      • آوریل 7, 2010 در 11:38 ق.ظ.

        من شرمندم قصد جسارت نداشتم. اینگونه برداشت کردم. از این مطلب.

        اما در مورد سرویس دهنده ای که مقابل دریافت مبلغ 40000 تومان یک عدد دیتابیس هم نمیده. باید بگم که این گونه سرویس ها بیشتر سرویس های هاستینگ ویندوز هستند. که هزینه دیتابیس بسیار در این سرورها بالا هست. به دلیل اینکه لایسنیس ویندوز و اسکیوسرور بسیار گرون هست. اما در سرویس های لینوکس این طوری نیست. خیلی از سرویس دهندگان به صورت نا محدود می دهند.

        در کل بازار هاستینگ بسیار آشفته هست. مثلا این سایت رو نگاه کنید. http://ir-h.net
        قیمت های هاستینگ لینوکس رو نگاهی بندازید. خدایی این قیمت ها یعنی چی؟
        1 سال 100 مگابایت 6000 تومان؟ شما خودتون رو جای این بابا بزارید. آیا پول شارژ تلفن هاتون رو هم در میارید؟

    • مه 6, 2010 در 9:26 ق.ظ.

      با سلام
      آقای صالح من فکر می کنم جاهای زیادی هست که می تونید اطلاعات بی نظیرتونو به ملت نشون بدید. واقعا ما بسیار خرسند شدیم که شخصی با اطلاعات و معلومات حضرتعالی در ایران وجود داره که می تونه در مورد یک هاستینگ بدون اینکه دربارش اطلاعاتی کسب کنه، اظهار نظر کنه . هاستینگی مثل مایاهاست بسیار خوب بود شما قبل از اظهار نظر اندکی در مورد اون تحقیق می کردید. اینجوری ما هم در مورد شما یه حساب دیگه ای باز می کردیم و احترام خاصی هم قائل می شدیم. چیزی که مشخصه چند ساله بودن دامین هیچگاه مهم نبوده. حتی تعداد مشتریان هم چندان مهم نیست. مهم کیفیت کاره. مهم ارزشیه که مایاهاست برای کاربرانش قائله. چندین سایت بسیار پر بازدید بر روی سرورهای مایا هستند. حملات دی داس هم شده. حتی شده سرور هم چند ثانیه ای داون شده. ولی چیزی که مهمه خودمون سرورو بالا آوردیم. خودمون اوکی کردیم. والان هم شما بهتره به جای این حرفهای غیر حرفه ای که از شما بعید به نظر میرسید سرویسی از ما خریداری کنید و صحت حرفهای خودتون و حرفهای ما رو تأیید کنید.
      تا جایی که من اطلاع دارم وردپرس و مووبل تایپ اسکریپت نیستند! و اینو هم بدونید اینقدر که شما میفرمایید این سیستمها سنگین نیستند.
      بله درست می فرمایید. قیمتهامون پایینه. میدونید علتش چیه؟
      خداییش خدا رو خوش میاد مثل کاراهاست، هاست 100مگ رو بدیم 39 هزار تومن. اینقدر یعنی خدانشناس شدیم؟ اینقدر خودمونو فراموش کردیم؟ مگه همین خودمون نبودیم که چند سال پیش اوایلی که با هاست آشنا شده بودیم در به در دنبال یه هاست ارزون میگشتیم؟ مگه خودمون نبودیم که کلی التماس می کردیم که تخفیف بگیریم؟ حالا بیایم بکنیم تو پاچه ملت؟ و دلیلمون هم این باشه که شرکت خرج داره؟ نه آقا این پولا تو جیب ما نمیره و این نونها هم از گلوی زن و بچمون پایین نمیره. شرکتو اگه نمیتونید مدیریت کنید برید یاد بگیرید!
      آخه کدوم شرکت تو ایران دامین آی آر رو میده 12 هزار تومن؟.چرا کارها هاست این کارا رو می کنه؟ بابا اگه خدا رو فراموش کردید، پیغمبرتونو فراموش کردید، خودتونو که فراموش نکردید! وجدانتونو که از دست ندادید. دامین آی آر برای شما در میاد 3800 تومن. حالا میدید 12 هزار تومن؟؟؟

      در مورد مورد اولتون هم خدمتتون عرض می کنم که اگر ما ایرانی هستیم، پس همه جا ایرانی هستیم! اینو همیشه یادتون باشه. چرا موقعی که اینجور مسائل پیش میاد همه میگن ما تحریم هستیم و هیچکار نمیتونیم بکنیم! خب اگر ما ایرانی هستیم پس همه کار می تونیم بکنیم (اینو تمام دنیا هم میدونن) . پس اینجور توجیهات فقط شونه خالی کردن از زیر بار مسئولیته. ما سرور آمریکا گرفتیم. سی پنلمون هم لایسنس داره. پشتیبانی ما هم توسط شخصی به نام جو (و همکارانش) در خود دیتاسنتر برقرار میشه. گفتگوی آنلاین هم باهاش داشتیم و تاکنون هیچگونه مشکلی در رابطه با پشتیبانی نداشتیم!
      آقا اگر در حرفهای بنده شک دارید اصلا نمیخواد سرویسی بخرید ولی لااقل یک بار هم که شده سری به شرکت ما بزنید!

      خیلی جالبه! آقای خانی پور! از شما دیگه انتظار نداشتم. شما که دیگه…
      خب دوست من شما امتحان بکن سرویسو…اگه ناراضی بودی بعد بیا هرچی دلت خواست بگو.
      شما هم؟ d: (ولی کارت درسته ها 😉 )

      • مه 9, 2010 در 12:03 ب.ظ.

        سلام دوست عزیز‌.
        این چنین تند روی واقعا لازم نبود ولی باید عرض کنم که دلیل بی اعتمادی من به عمده‌ی شرکت‌های ایرانی بر اساس تجربه‌ای هست که از این شرکت‌ها داشتم‌. هاستی را به قیمت تقریبا پایین از شرکت معظم پرشین سرویسز خریداری کردم‌- از مجموعه‌ي لایت‌- اما بعد از یک ماه شرکت اعلام کرد به دلیل تحریم ایران توسط CPanel زین پس مجبور به استفاده از Plesk هستیم‌. کنترل پنلی که با وضعیت دایل آپ ایران اوضاع را برای هر کاربری وخیم می‌کرد‌، از طرف دیگر چون این کنترل پنل بدون اطلاع قبلی سوییچ شد برای بسیاری از کاربران از جمله خود من هم مشکلاتی به وجود آورد‌. اما همین شرکت به هاست‌هایی که با قیمت بالا‌تر خریداری می‌شد Cpanel ارائه می‌داد و حتی تا مدت‌ها این نام را از مفاد قرار داد سرویسی که من خریده بودم پاک نکرد‌.بعد از گذشت حدود سه ماه داون شدن‌های متناوب سرور آغاز شد‌. این موضوع به حدی روی من تاثیر گذاشت که وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای را به طور کامل بوسیدم گذاشتم کنار‌. چون اصولا وقتی ایده‌ای برای پستی به نظرت می‌آید باید همان موقع نوشته شود نه این که اول کلی فحش نثار سرور کنی و بعد‌. این نمونه‌ایست از کار با این شرکت‌های هاستینگ ایرانی که این نوع احساس را برایم به وجود آورده‌. اما باز هم عرض کنم که هستند شرکت‌هایی که واقعا سرویس خوب با قیمت خوب ارائه می کنند‌.
        راجع به دیگر نوشته‌هایتان هم کاملا درک می‌کنم که بهتان بر خورده باشد که این حس بی‌اعتمادی جواب تلاش‌هایتان نیست‌، ولی باید عرض کنم که این امر را شرکت‌های صاحب نامی موجب شده‌اند که عمده‌ی این بازار در دستشان است‌. اما من به شخصه از همه‌ی شما و دیگر شرکت‌هایی که تلاش بر ایجاد بستر مناسب ارتباط با فضای سایبر برای ایرانیان دارید متشکرم‌.
        در مورد پیشنهاد آخرتون هم باید عرض کنم که حتما این کار را خواهم کرد‌. چون تا همین الان هم چند سرویس از شما برای دوستان خریداری کرده‌ام که راضی کننده بوده‌،

  2. آوریل 12, 2010 در 6:19 ب.ظ.

    من وبلاگ سیمای پارس( parsima.tk) را مینویسم و جالبه که در یکماه گذشته من نیز دنبال یک هاست مورد اعتماد زیاد گشتم.
    یکسال از یک هاستینگ ایرانی سرویس گرفتم فضای من 100 مگابایت بود. سال دوم برای تمدید قرارداد وقتی تماس گرفتم گفتند اکنون حجم قبلی هاست را ارائه نمیدهیم و باید 1 گیگ حد اقل بردارید و مبلغ هم 3 برابر شده بود. خوب حساب کنید کسی که تخصصی در انتقال وبلاگش به هاستی دیگر ندارد تنها چاره را در ادامه قراردادش میبیند.
    تز خرید از خدمات دهندگان وطنی تز خوبیه به شرطی که سر مشتری را نخواهند کلاه بگذارند. وقتی سرویس دهنده هاستینگ وطنی میخواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و از محدودیتهای اینترنت بجهت تحریم کاربر ایرانی میخواهد سوء استفاده کند, مطمئنا من از هاستینگ وطنی استفاده نمیکنم. سرویسهای نامبرده ارائه شده توسط شرکتهای وطنی را اکنون میتوان مجانا از شرکتهای خارجی دریافت کرد و این واقعا خنده داره که از خلا اطلاعاتی کاربران ایرانی چگونه سو استفاده میشود.
    من هفته گذشته وبلاگم را به یک هاست خارجی که یک شرکت طراحی وب ایرانی ارائه میده منتقل کردم. 2 گیگابایت هاست و 150 گیگابایت پهنای باند با همه امکانات و سی پنل و … بعلاوه نام دامین بدون طراحی سایت 25000 و آنهم نه فقط برای 1 سال بلکه همیشگی یعنی تا آخر عمر! 25000 تومانی که پرداختم هم نه بخاطر قیمت هاست بود، چون هاست مجانیست. این مبلغ را بخاطر راه اندازی و انتقال وبلاگم روی هاست جدید پرداختم. الان هم واقعا راضیم و حتی روزی که 4000 بازدید داشتم هیچ مشکلی نداشتم.
    نمیفهمم هیچ دلیلی نمیتونم پیدا کنم که چرا از شرکت ایرانی هاست تهیه کنم. البته خلا اطلاعاتی و تبلیغات گسترده هاستینگهای ایرانی برای آنها مشتری آورده و خواهد آورد ولی وظیفه ما وبلاگ نویسانه که خوانندگانمون رو مطلع و آگاه کنیم و تجربیات خودمون رو انتقال بدیم تا شاید شرکتهای وطنی بخود آمده و حس رقابت باعث شود تا قیمتها و خدماتشان را تعدیل کنند.
    از شما نیز در اینجا از نوشتتون تشکر میکنم.
    سپاس

  3. آوریل 16, 2010 در 11:35 ب.ظ.

    سلام
    من خودم مدیر سرور هستم
    از یک طرف با حرف های شما موافقم
    من نمی خواهم از خودم تعریف کنم و حرف های شما رو هم قبول دارم متاسفانه بیشتر ماها بیشتر دنبال پول هستیم ولی شما از یک طرف دیگه به قضیه نگاه نکردید.ما ایرانی هستیم یعنی عقلمان به چشممان است. میریم یک هاستینگ میبینیم مثلاً 100 مگ را زده 5 هزار تومان آنوقت می گویند این یک مشکلی داره که ارزون کرده من اینیچی را که می گم خودم به چشم دیدم
    در شروع کار قیمت هایمان رو در حد توان پایین بستیم به عنوان مثال 100 مگ را 7 هزار تومان ارائه می دادیم و سعی داشتیم که سرور را همیشه به روز با نرم افزار ها نگه داریم و لی چه دیدیم؟ مشتری های می گفتند که قیمت شما کم است پس مشکل دارید این ماجرا تا 3 ما ادامه داشت و ما قیمت ها را یکباره بردیم بالا حال چه شد؟ مشتری ها بیشتر شدند چون فکر می کنند که قیمت بالا است پس کیفیت هم خوب هست. این از این
    از طرفی هزینه های سر سام آور اجاره سرور ، سرور بک آپ ، ماهیانه دیتا سنتر ، پول برق پول اینترنت پول پهنای باند پول اسکریپت ها آیا واقعاً به نظر شما به ما اجازه می دهد که بتنوانیم به عنوان مثال پا به پای go daddy و یا host monster سرویس بدهیم؟آیا این محدودیت ها اجازه می دهند که بتوانیم سرویس های مانند این شرکت های عظیم الجثه که که زمان راه اندازیشان تو ایران اصلاً نمی دونستند کامپیوتر چیه ارائه بدیم؟
    بد نیست کمی هم منظقی فک کنیم و کمتر تو سر مال بزنیم همین سرویس هایی هم که شرکت های ایرانی توانستند ارائه بدهند نهایت تلاششان را کردند.

    بهتر نیست که جهت فکرمون را عوض کنیم؟

    خوش باشین

  4. فوریه 7, 2011 در 7:54 ب.ظ.

    سلام
    دوست عزیز من سرویس هاست ایرانی از فراکارانت تهیه کردم و قیمتش هم واقعا نسبت به شرکتها هاست دیگه بالاتر بود ولی خوب رضایت کامل دارم از سرویس هاست که تهیه کردم .
    چند شرکت در لیستی که شما اعلام کردید تا حالا پول هاست ایرانی از ما گرفتند ولی سرویس مناسبی به مشتری نمیدند ، دقیقا نمیدونم مشکل از کجاست ولی احتمالا خوب هزینه نمیکنند برای بخش پشتیبانی یا سرور قوی و مدیریت سرور حرفه ای …. این ها مواردی هست که من باهاش تو این فرومها برخورد کردم .
    هاست 100000 با قیمت سالی 5000 تومان
    خوب ببخشید ، معلومه شخصی که نشسته باشه تو خونش و هاست بفروشه یک نفره بعد از 6 ماه هم ببنده بره این براش سود 100 درصد ولی شرکتی که 30 یا 50 تا پرسنل داشته باشه باید به نحوی هزینه هاشو پوشش بده .

    به نظر شخصی من باید در مقالات و نظرات در ارتباط با شرکتهای هاستینگ از هر کدون رفت یک عکس هم گرفت گذاشت کنار نظر چون بعضی هاشون تو زیر زمین کار میکنند و به شرکتهای از همه جا بی خبر هاست میفروشند .
    من از فراکارانت تا الان رضایت کامل دارم
    http://www.karaIT.com

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

