خانه > وبلاگ‌نویسی, اینترنت > وب فارسی گسترده اما کم محتوا

وب فارسی گسترده اما کم محتوا


این یه مدت که وبلاگ نمی نوشتم توی وقتی که پیدا می کردم درباره ی موضوعات مختلف توی وب سرچ می کردم و نکته ی جالب و همیشگی این بود که تعداد صفحات یافته شده خیلی زیاد بود اما 80 درصدشون کپی از یک مطلب از یک سایت معتبر بود . در واقع چیزی که میخوام بگم اینه که متاسفانه بر خلاف خارجیها سرچ کردن ایرانیها تو اینترنت کمتر به نتیجه ی دلخواهشون میرسه برای مثال من در گوگل به دنبال لینک دانلود نرم افزار کلک 2000 بودم چون نمونه ای که مجازاتگر عزیز گذاشته بودند رو من بنا به دلایلی نمی تونستم درست دانلود کنم اما امان از دست این وبلاگهای کپی کار و وب سایت های بیخیال که درسته که توی همه ی سایتهای جسجو شده لینکی از این برنامه بود اما از دم همشون مشکل داشت . یکی سرورش دان بود یکی اصلا صفحه ای پیدا نمی کرد یکی هم که به کل قیلطر بود . البته به این نکته هم اشاره کنم که بر خلاف وبلاگهای در پیت وبلاگهای فارسی زبان روی وردپرس دات کام بسیار قابل اعتماد تر بودن اما در عین حال خیلی کمتر بودن.

تقریبا نزدیک به 13 – 14 سال از تولد اولین سایت فارسی میگذره که در این بازه ی زمانی وبمسترهای ایرانی تونستن به موفقیتهای خوبی در این زمینه دست پیدا کنن . اما مسئولین امر به جای سرمایه گذاری رو تولید محتوا در وب فارسی بیشتر به فکر قیلطر اون بوده اند اما این مشکل به نظر من تنها متوجه ی کمکاری مسئولین نیست در عوض من این مسئله رو بیشتر از سر کم کاری و بی مسدولیتی وب مسترهای ایرانی می دونم چرا که در واقع اونها هستند که باید مطالبشون رو محافظت کنن و به فکر ایده های نو برای وبلاگشون باشن(ببین تو رو خدا کی داره این حرف رو میزنه) .

در آخر مطلب هم چند تا جمله دارم که به ترتیب میگم (می خوام کلاس بزارم) :

1- این وبلاگهای زرد کپی کار لطف کنن فقط چند دلیل منطقی برای من بیارن که این نوع وبلاگ نویسی فایده ای برای خودشون و یا وب داره تا من یک کم این موضوع رو درک کنم . آخه کپی کردن هم شد کار وقتی شما مطلبی رو کپی می کنین علاوه بر اینکه نویسنده ی اون رو دل سرد می کنین هزارو یک مشکل هم برای سایتش به وجود میارین .

2- ما در وب فارسی وبلاگها و وبسایتهای زیادی داریم که بلا استفاده مونده اند و بعد از یه مدت کارکرد خوب دیگه قید مطلب گذاشتن رو زده اند . از همه ی وبمسترهایی که همچین وضعیتی دارن تمنا می کنم دوباره وبشون رو زنده کنن .

3- در پایان هم باید اضافه کنم که من منظورم به همه ی وبمسترها نبود (الان نیاین یقه منو بگیرین) .ه ما وب های خیلی خوبی هم داریم که اگه واقعا اونها نبودن کار وب فارسی معلوم نبود به کجا می کشید من فقط به عنوان عضو کوچیکی از جامعه ی وبلاگ نویسی خواستم نظرم رو از پشت این تریبون اعلام کنم تا شاید نتیجه ای داشته باشه .

  1. حسین
    اکتبر 23, 2007 در 9:47 ق.ظ.

    خودمونیم ها . اما کدوم سایت ایرانی 14 سال قدمت داره ؟ کل اینترنت هم 14 سال قدمت نداره 🙂

  2. رضا خانی پور
    اکتبر 23, 2007 در 10:41 ق.ظ.

    فقط محظ اطلاعتون عرض کنم سایت ندا به آدرس http://www.neda.net در سال 1993 دقیقا 14 سال پیش ثبت شده 😀

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

