خانه > حل مشکل > کنتوری برای دارندگان هاست شخصی

کنتوری برای دارندگان هاست شخصی


همونطور که همه تون می دونید داشتن آمار دقیق از میزان بازدیدهای سایت باعث میشه که مدیر از کیفیت کار خودش با خبر بشه برای آمارگیری ابزارهای زیادی در وب به وجود آمده اند که حتی امروز دیدم که در فید برنر هم امکان گذاشتن کونتور توسط کد جا وجود داره اما این کدها مشکلاتی هم دارند امکان دارد کسی سایت شما را با نرم افزار خاصی مشاهده کنه که مثلا کدهای جاوا را لود نکنه مثل قیلطر شکن ها که در این صورت اون بازدید کننده شناسایی نمیشه و یا این که به خاطر کمبود سرعت این کد درست لود نشه . به خاطر همینه که من هیچ وقت سعی نمی کنم که از این کدها استفاده کنم توی وبلاگهای قبلیم ازشون استفاده می کردم نتیجه اش رو می بینین که ترکشون کردم چون آدم حالش گرفته میشد می دید فقط در روز ۲۰ ویزیتور داره اونم بعد از ده ماه فعالیت مداوم شما باشید چی کار می کنید . برای وردپرس دات کامی ها که خیلی راحت از کلیکی استفاده می کنند و همین طور میهن بلاگ (البته … زنده یاد) هم که خودش شمارشگر داشت اما سیستم های دیگر نه ولی از اون موقع که صاحب هاست شخصی شدم فقط از آمارگیر هایی استفاده کردم که روی هاست خودم نصب میکردم که بهترینشون هم WP-Slim State بود که پلاگین وردپرس است و کارش خدایی کامل بود . اما امروز داشتم تو کنترل پنل (Cpanel) وبلاگ ورجه وورجه میکردم که چشمم به گزینه ی Web/FTP Stats وقتی وارد شدم دیدم که مجموعه ای از آمارگیر ها برای موضوعات مختلف یک جا جمع شده اند و به قولی گفتنی آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم این آمارگیر ها به شرح زیر هستند:

Awstats : یه آمارگیر فوق العاده کامل که نتایج آماره رو چه به صورت نمودار و چه به صورت جدول ارائه میده و همچنین مقدار پهنای باند استفاده شده در ماه – هفته – روز – ساعت و همچنین مقدار استفاده شده توسط آخرین کاربران را نشان میده که واقعا از این بهتر گزینه ای وجود نداره .برای دیدن پیشنمایش های این پلاگین میتونیند به اینجا رجوع کنید .

Subdomain Stats : همونطور که از اسمش معلومه اصلاعات کاملی از زیر دامنه ها در اختیار تون میزاره که این بستگی به این داره که هاستتون این امکان را در سایت گذاشته باشه یا نه.

Latest Visitors : اطلاعات کاملی در مورد نحوه ی ورود و همچنین این که از کدام کشور ۳۰۰ کاربر آخر وارد سایتتان شده اند در اختیار شما می گذارد .

Bandwidth : بخش اصلی داستان اینجاست همونطور که قبلا گفتم پهنای باندم داره تموم میشه این بخش اطلاعات فوق العده مفیدی در رابطه به نحوه ی مصرف این پهنای باند به شما میده .

Error Log :این بخش هم یکی از بخش های مفید کار است اطلاعاتی در مورد صفحه ها و عکس ها و لینک های داخلی خراب بهتون میده که باعث میشه به رفع مشکل اون ها بپردازید تا کیفیت کارتون بالا بره .

همونطور که می بینید با وجود این آمار گیر دیگه نیازی نیست که دارندگان هاست شخصی از آمارگیر های دیگر استفااده کنند اما استفاده از این پلاگین مشروط به نصب بودن این پلاگین در هاست شما است اما باید این نکته هم اضافه کنم که از قرار معلوم این پلاگین در صورت نصب به طور خودکار غیر فعال است و برای فعال شدن اولین رجوع به آن کافی است .

دسته‌ها:حل مشکل برچسب‌ها: ,
  1. اکتبر 18, 2007 در 9:46 ق.ظ.

    با با تو دیگه کی هستی !

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

